Op 20 juli 2018 heeft Google haar Search Quality Raters Guidelines weer geüpdatet. Dit is een PDF (van 164 pagina’s lang) die de Google Search Quality Raters (dus echte mensen die jouw website beoordelen) helpen te begrijpen op welke manier ze de zoekresultaten moeten beoordelen die ze testen.

Mocht je geinteresseerd zijn in het volledige document, die vind je hier: Google Seach Quality Raters Guidelines (20 juli 2018)

Ook de auteur krijgt een rol

Content is een belangrijke beoordelingsfactor van een website. Door middel van de kwaliteit en de hoeveelheid content keek Google in hoeverre je autoriteit bent op het gebied van je product of dienst. Maar daar komt iets nieuws bij: Google gaat voortaan kijken naar de auteur van de content.

De handleiding van Google geeft het volgende aan richting de beoordelaars:

  1. Probeer om te zoeken op de naam of nickname van de auteur
  2. Zoek naar biografische informatie en andere bronnen die niet geschreven zijn door de auteur zelf
  3. Zoek naar een Wikipediapagina over de auteur

Daarnaast geeft Google mee:

Je moet iets aan informatie kunnen vinden over de reputatie van grote bedrijven en de websites van grote organisaties, ook over auteurs.

We wisten dus al dat content belangrijk is. Maar ook dat krijgt een meer persoonlijk tintje.

Beoordelaars van Google ondersteunen, maar bepalen niet

Mimi Underwoods van Google zei: “Beoordelingen van beoordelaars bepalen niet de individuele rankings, maar worden gebruikt om ons inzicht in onze experimenten te geven.” Hier voegde Mimi het volgende aan toe: “De beoordelaars baseren hun beoordelingen op richtlijnen die we hen geven; de richtlijnen geven weer wat Google denkt dat zoekgebruikers willen.”

De laatste keer dat dit document is geupdate is ruim een jaar geleden.

Bronnen

  • https://agencysauce.com/blog/google-updates-its-search-quality-rater-guidelines
  • http://www.thesempost.com/google-search-quality-rater-guidelines-updated/

Delen