Google is eindbaas. Daarom noem ik Google voor het gemak vrouwelijk 😉 And she knows she’s in charge.

Google bepaalt waar jouw website staat

Google bepaalt op welke plek jouw website in de zoekresultaten komt te staan. Als je in Google zoekt toont Google verschillende pagina’s. Per pagina met zoekresultaten staan er 10.

Haar missie is duidelijk

Haar missie is duidelijk: haar bezoekers de meest relevant mogelijke informatie bieden.

Dus dat betekent dat jouw website zo relevant mogelijk moet zijn!

Stel, jij werkt als schilder in Arnhem. Zorg dan dat je website zoveel mogelijk – relevante – informatie over schilders in Arnhem biedt.

Google beoordeelt op meerdere factoren

Google beoordeelt websites niet slechts op relevantie, maar in totaal op meer dan 200 factoren. Dat is een beste klus. Die factoren zijn onder te verdelen in 3 categorieën: techniek, inhoud en populariteit.

Maar hou in je achterhoofd: relevance is key!

En probeer haar niet te besodemieteren. She will not be amused. Net een echte vrouw.

De factoren houdt ze geheim

Maar Google maakt het je ook niet makkelijker dan nodig. Dus een lijst met die 200 factoren vind je niet. Er zijn best wat marketeers die hun best doen, die overal informatie verzamelen om de lijst compleet te maken. Maar 100% kloppend zal het niet doen. Al kom je natuurlijk wel een heel eind door deze tips te volgen.

Volg haar missie

Ga aan de slag met de inhoud van je website. Van je webbouwer kun je verwachten dat je website voldoet aan de laatste technische eisen. Laten controleren kan trouwens altijd 🙂 Dus ga zelf aan de slag met de inhoud en volg Google’s missie: de bezoeker de meest relevante informatie bieden. Schrijf tips, trucs, artikelen, over je bedrijf, over je dienstverlening, wie je doelgroep is, je voordelen, alles wat je kunt bedenken waar je bezoeker iets aan heeft.

You can do it.

Delen