Over - online marketing

Over Kim

Dat schrijven me al sinds ik een klein meisje ben volledig gegrepen heeft is geen verrassing meer.

Al zolang dat ik me kan herinneren vond ik het leuk om te schrijven. Dat begon al in groep 3. Schrijven heeft me altijd gefascineerd: hoe je met 26 letters mensen kunt grijpen. Ik vind het geweldig. Vooral omdat ik zelf vaak zo geboeid ben door teksten. Vaak nog meer dan door films.

Een stapje verder dan ik eerst had bedacht

In eerste instantie bedacht ik dat het leuk was om mijn kennis te delen met betrekking tot online marketing. Iets waar ik al jaren mee bezig ben op zakelijk gebied. Ik ben gek op de mogelijkheden die de computer biedt. En dan met name internet. Maar ik las steeds meer dingen die ik ook wilde delen. Psychologie, wetenswaardigheden, noem maar op. Ze hebben natuurlijk wel allemaal betrekking op websites. Maar we gaan een stapje verder.

Bijvoorbeeld:

  • Hoe zorg je dat je nieuwe bezoekers ook overtuigd zijn van jouw kwaliteit?
  • Hoe zorg je dat je bezoekers die contactbutton indrukken?
  • En welke social media kanalen zijn het meest relevant voor jouw doelgroep?

Ik heb geen concrete doelgroep voor ogen. Als jij geholpen bent met de informatie die ik met je deel, dan heb ik mijn doel bereikt.

En ik ben absoluut geen almachtige. Want een groot gedeelte van wat ik met je deel heb ik gehoord, gelezen, opgevangen of besproken. Maar dat maakt de informatie niet minder waard 🙂

Ik ben Kim

Mijn naam is Kim, ik 30 jaar oud en ik hou van onze digitale wereld. En van teksten. Van lezen, van mensen en van genieten.

Ik werk inmiddels 3 jaar bij Brandpepper in Duiven als marketingmanager.

In 2011 studeerde ik af aan de opleiding HBO Communication and Multi media design (CMD). Destijds stond deze opleiding in de kinderschoenen waardoor ik de ruimte kreeg om me te ontwikkelen op de gebieden die ik interessant vond. Soms waren die vakken erg onsamenhangend, maar wel precies passend bij wat ik wilde doen.

Maar ook psychologie vind ik prachtig. Als je dat combineert met computers heb je het over mijn droombaan. Hoe een website zorgt voor conversie? Big part of the job. En misschien wel de mooiste. Dus online marketing was me op het lijf geschreven. Dat anderen beter waren in het ontwerpen van websites vond ik eerst heel lastig, maar mijn talent leek later (gelukkig) op een ander terrein te liggen.

Meer bestellingen / offerteaanvragen

Ik begon bij Best4u in Zutphen. Daar heb ik 3 jaar gewerkt op de marketingafdeling die destijds ook in de kinderschoenen stond en inmiddels flink is gegroeid. Ik liep stage en ontdekte hoe geweldig online marketing was, want dat vak bestond nog niet. Ik las alles wat los en vast zat en in combinatie met mijn opleiding bleek ik eindelijk gevonden te hebben wat ik wilde doen. Ik kreeg het soms voor elkaar om het conversiepercentage een aantal keer te verdubbelen. Met slechts enkele aanpassingen. Ik hoef je vast niet uit te leggen wat voor adrenalinekick dat gaf…

Daarna ben ik als ZZP’er begonnen. Dat was 2,5 jaar een succes. Ik leerde Len van Essen kennen en onze samenwerking zorgde voor grote sprongen. Ik had een aantal gave projecten, maar Len verdubbelde dat aantal al gauw. Hij maakte de websites, ik verzorgde de marketing: de perfecte combinatie. En zo kwam ik via via – zelfs zonder eigen website – uit bij Brandpepper. Want zij hadden nog een paar leuke marketingopdrachten en niemand om het uit te voeren.

Een echte marketingafdeling

Wat ik bij Best4u samen met de bestaande collega’s had gedaan kon ik nu nogmaals doen: een marketingafdeling opzetten. Inmiddels werken we met een 3-hoofdige marketingafdeling. We optimaliseren de techniek, we bedenken strategieën en we voeren het uit. En we zorgen voor meer aanvragen.

Kun je je voorstellen hoe gaaf het is als een van je klanten belt om te vragen of je wilt stoppen met adverteren omdat ze het anders niet aan kunnen?

Bedenken en uitvoeren

Ik ben een regelnicht. Ik doe graag werk waarbij ik van hak op de tak spring. Afspraak hier, opdrachtje daar. Je hoeft mij geen uren aan 1 taak te zetten. Ik denk liever. Bedenk. Denk uit. En vervolgens wil ik het resultaat zien 😉 Misschien niet altijd makkelijk voor m’n collega’s, geef ik eerlijk toe. En om mezelf te verbeteren lees ik onwijs veel. Ik lees en zie zoveel. Ik denk dat een hoop mensen met dit soort informatie geholpen zijn.

Jij weet nu wie ik ben, maar wie ben jij?

Inmiddels zijn we een hoop letters verder. Je weet nu wie ik ben, waarom ik deze website heb en wat ik ermee wil bereiken. Ik denk dat dat de lading wel dekt. Mocht je nou nog meer willen weten: let me know! En natuurlijk ben ik ook ontzettend benieuwd naar jou, wat jouw drijfveren zijn, wat voor ambitie je hebt. Zin om koffie te drinken?